Więcej na promocję produktów

Komisja Europejska zwiększa finansowanie promocji europejskich produktów rolnych. Zapewniła fundusze w wysokości 169 mln euro, a więc o 27 mln euro więcej niż w 2017 r.
Komisja Europejska ogłosiła zaproszenie do składania wniosków dotyczących programów promowania europejskich produktów rolnych zarówno w UE, jak i na całym świecie. Dopuszcza się programy promocji obejmujące szeroki zakres kwestii – od ogólnych kampanii na rzecz zdrowej żywności po konkretne sektory rynku.
Dwie trzecie dostępnych środków, przeznaczono na promowanie unijnych produktów żywnościowych w państwach spoza Unii Europejskiej, w szczególności tych, do których Unia mogłaby znacznie zwiększyć eksport rolno-spożywczy, jak Kanada, Japonia, Chiny, Meksyk i Kolumbia.
W przypadku programów wewnątrz UE, szczególny nacisk należy położyć na informowanie konsumentów o różnych unijnych systemach i oznaczeniach, jakości, takich jak oznaczenia geograficzne czy produkty ekologiczne.
Finansowanie sektorowe będzie przeznaczone na programy promujące zrównoważoną hodowlę, m. in. owiec i kóz. Przewidziano również finansowanie kampanii promujących zdrowe żywienie i spożywanie owoców i warzyw.
Pełny wykaz priorytetów Komisji i dostępnych środków finansowych można znaleźć na stronie:
Do składania wniosków o finansowanie w ramach zaproszenia uprawnione są rozmaite podmioty – organizacje handlowe, organizacje producentów i instytucje sektora rolno-spożywczego odpowiedzialne za działania promocyjne. Wniosek dotyczący tzw. programu „prostego” może złożyć jedna organizacja lub kilka organizacji z jednego państwa UE. Dopuszcza się również wnioski dotyczące programów z udziałem organizacji krajowych z kilku różnych państw członkowskich bądź też jednej lub kilku organizacji europejskich. Kampanie przewidziane w programach trwają zazwyczaj trzy lata.
Wnioski można składać do 12 kwietnia 2018 r. za pośrednictwem portalu:
zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim – regulamin