Targi WorldFood Warsaw ruszyły
Na rynku znajduje się spora oferta rożnego rodzaju żywności, są produkty ekologiczne, tradycyjne czy wysoko przetworzone, ale niezależnie od tego, jaką żywność konsument wybierze, musi być ona bezpieczna i dobra – podkreślał podczas Międzynarodowych Targów Żywności WorldFood Warsaw wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.
W największych w Warszawie targach spożywczych uczestniczy 300 wystawców, z czego 40 proc. to firmy zagraniczne. W tym roku jest duża reprezentacja Włochów i Hiszpanów. Po raz kolejny kilkadziesiąt włoskich firm, pod wspólnym logo Bellavita zagości na WorldFood Warsaw, a Giancarlo Russo, szef kuchni i ambasador kuchni włoskiej w Polsce, będzie Głównym Szefem Kuchni włoskiego pawilonu. W Polsce od ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną z najbardziej znanych postaci w polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest również znanym szefem kuchni w telewizji i rzecznikiem znanych marek. Giancarlo Russo zaprosił również do udziału w pokazach Anuelo Serra – Szefa Kuchni w restauracji San Lorenzo w Warszawie oraz Kurta Schellera – krytyka kulinarnego i założyciela Akademii Kurta Schellera. Również znani już z poprzedniej edycji – Andrea Camastra – Właściciel i Szef Restauracji Senses odznaczonej gwiazdką Michelin, oraz Marzena Gromelska – Główny Szef Kuchni Restauracji Chianti Trattoria – Kręgliccy w Warszawie, dadzą popis włoskiej sztuce kulinarnej podczas tej edycji targów. W sekrety sztuki światowego dziedzictwa UNESCO w robieniu pizzy po raz kolejny wprowadzi nas Starita Pizza Academy. Tegoroczną edycję WorldFood Warsaw zaszczyci grupa kilkunastu wystawców z Hiszpanii, prezentując swoje tradycyjne produkty i regionalne specjały: hiszpańskie tapas, wina, sery, produkty ekologiczne, oliwę czy wyjątkowy smak papryczek chili.
Oferta targów jest ciekawa i urozmaicona. Poza tradycyjnymi sektorami, w ramach V edycji powstał nowy sektor dedykowany nutraceutykom i suplementom diety. Stale rosnący popyt na ekologiczną żywność, zainspirował organizatorów, aby szczególną uwagę poświęcić strefie eco. Targi po raz kolejny zaskakują swoją wielkością i co jest znamienne – łączą tradycję z nowoczesnością. Są prezentowane najnowsze trendy zarówno z polskich przedsiębiorstw jaki i zagranicznych.
Targi WorldFood Warsaw to rozmowy biznesowe, promocja firm i ich oferty, ciekawe pachnące kuchniami rożnych stron świata degustacje. Ale również bogaty program merytoryczny.
– Nawet najlepsza strona internetowa nie zastąpi osobistego kontaktu przedsiębiorców – podkreślała otwierając targi dyrektor WorldFood Warsaw Agnieszka Szpaderska.
Podczas targów odbyły się panele dyskusyjnego dotyczące rynku spożywczego.
– Na jakość żywności ma wpływ nie tylko surowiec, ale także sposób przetworzenia, dystrybucja czy przechowywanie. Jest to ogromne wyzwanie dla całej branży rolno-spożywczej, a także dla resortu rolnictwa, aby stworzyć odpowiednie regulacje pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie produktów od pola do stołu – mówił Bogucki podczas panelu dyskusyjnego w ramach V międzynarodowych targów żywności World Food Warsaw.
Istotne jest wypromowanie polskiej kuchni, bo wówczas można wiele produktów dostarczać konsumentom poprzez tradycyjne dania. Europoseł, szef komisji rolnictwa Parlamentu Europejskiego Czesław Siekierski wskazywał, że żywność jest m.in. przedmiotem handlu i każdy z ministrów rolnictwa stara się wspierać eksport własnych produktów. Według niego, na rynku żywnościowym coraz większą rolę będzie odgrywała globalizacja, ponieważ to rynek światowy będzie wyznaczał ceny i przepływy żywności.
Różnorodność produktów jest duża, w wielu przypadkach są to wyroby innowacyjne. Można tu znaleźć wędliny, pieczywo, pasty i przetwory warzywne, wina, miody, nalewki, sery, ale także różnego rodzaju przekąski. Impreza to najlepsze produkty żywnościowe, specjalności regionalne, napoje i soki naturalne, słodkie i pikantne przekąski a wszystko pachnące ziołami i przyprawami z całego świata zaprezentowane przez znanych kucharzy warszawskich restauracji.
zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim – regulamin