Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi gigantami?

zdjecie (15)

Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20%. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne, ale stajemy się miłośnikami win rodzimych. Gratką dla miłośników win, producentów, dystrybutorów i sommelierów, mogą być Targi WorldFood Warsaw ze Strefą Wine&Spirits. Impreza rusza 10 kwietnia.

Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości, to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w kraju, jest istotnym elementem gospodarki, a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky.

Oferta Targów WorldFood Warsaw z roku na rok jest coraz większa, bogatsza nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.

 – Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających na temat wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy –  tak ubiegłą edycję  targów WorldFood Warsaw ocenił Roman Myśliwiec, prekursor odrodzenia  polskiego winiarstwa, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.  

W Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250 hektarów. Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku ? Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami.  Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku około 5,5 litra, ale trzy lata temu wypiliśmy ok. 3 litry na osobę. Zatem rynek rozwija się, ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.

Dlatego też targi WorldFood Warsaw, to świetna okazja do zaprezentowania coraz bogatszej polskiej oferty i  do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.  Wystawcy i zwiedzający będą mieli możliwość zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą połączone z degustacją napojów z różnych regionów.

 – Po raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic. Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć  na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży, takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata – informuje Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw odbędą się w dniach 10-12 kwietnia 2018.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin