Poniedziałek, 20 Sierpnia 2018 roku.

Zbliżają się Targi Polagra Food

W tym roku Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra Food w Poznaniu po raz pierwszy odbędą się wiosną w dniach 8-10 maja, a nie jak do tej pory na pożegnanie lata. Targi w Poznaniu to dla branży spożywczej zwiastun trendów konsumenckich, kompleksowy przegląd ofert, ale też promocja polskiej gospodarki.

Tegoroczną ekspozycję utworzy ponad 170 wystawców z 17 krajów. Ofertę zaprezentują między innymi polska branża mleczarska i sektor mięsny, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i bakalie. Oprócz znanych z półek sklepowych produktów w nowych wariantach smakowych na stoiskach wystawców pojawią się licznie nowości. Sery bez laktozy, BIO, bez GMO to trend, który będzie można dostrzec podczas tegorocznej ekspozycji. Nie zabraknie też wyrobów bezglutenowych.

Zmiany zachodzące w sektorze spożywczym sprawiają, że rośnie oczekiwanie polskich producentów żywności wobec targów, jako narzędzia, które jest w stanie wspierać działania eksportowe. Z kolei dystrybutorzy żywności chcą, by wydarzenie stanowiło przede wszystkim zwiastun trendów i kompleksowy przegląd ofert. To główne aspekty skupiające uwagę organizatorów Polagra Food.

Ciekawostkę na targi przywiezie włoski producent, a będzie to ocet balsamiczny, wyprodukowany z włoskich kiwi z Regionu Lacjum. Polagra Food co roku przyciąga liczne grono zwiedzających kusząc doskonale znanymi markami produktów spożywczych, żywnością innowacyjną pod względem składu czy smaku, a także egzotycznymi smakami z całego świata. Na tegorocznej ekspozycji zaprezentują się między innymi polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i produkty spożywcze eko, które mocno koncentrują swoje działania na pozyskaniu nowych odbiorców zza granicy, ale też intensywnie pracują nad ofertą dla rynku krajowego. Oprócz polskich przedsiębiorców nie zabraknie również producentów żywności, m.in. z Belgii, Białorusi, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Korei, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier czy Włoszech.

Nowością podczas tegorocznych targów będzie otwarta strefa szkoleniowa. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych.

Międzynarodowo będzie nie tylko w gronie wystawców, ale także w grupie zwiedzających. Do udziału w targach zapraszani są bowiem, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. To z myślą o nich przygotowaliśmy program Hosted Buyers, który łączy potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych, a przy tym pozwala komfortowo, pod opieką dedykowanych opiekunów, odwiedzić targi. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu Polagra Food.

Nowością podczas tegorocznych targów będzie otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w jednym z pawilonów. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych.

– Branża spożywcza w ostatnich miesiącach podlegała dość dynamicznym i wielu zmianom. Jedne wynikają z nowelizacji aktów prawnych, inne swoje źródło mają w transformacji zachowań zakupowych i preferencji produktowych. Firmy, które chcą być konkurencyjne, muszą bacznie śledzić te zmiany i szukać rozwiązań pozwalających na sprawną i efektywną adaptację do nowych warunków. Międzynarodowe Targi Poznańskie współpracują z gronem ekspertów, chętnie wspierających ten proces swoją wiedzą, dzielących się spostrzeżeniami z rynku i inspirujących do zmian. Przez trzy dni targowe będą oni do dyspozycji naszych gości. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska.

Dodatkowo, w specjalnej strefie, odbędzie się także spotkanie z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i wołowego. Do rozmów zapraszani są polscy przetwórcy mięsa, zakłady mięsne, producenci dań gotowych, firmy pośredniczące w zakupie i sprzedaży mięsa w Polsce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Targi spożywcze Polagra Food co roku odwiedza kilkadziesiąt tysięcy profesjonalistów z całego świata, poszukujących nowości, inspiracji, a przede wszystkim nastawionych na zawarcie długoterminowych kontraktów. To ważne wydarzenie w rozwoju nowych perspektyw eksportowych, w którym kluczową rolę odgrywa program Hosted Buyers, dzięki któremu menedżerowie sieci handlowych oraz hurtowni, dystrybutorzy i importerzy żywności spoza Polski mogą wziąć udział w targach na bardzo preferencyjnych warunkach. Targi są dla nich znakomitą platformą do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, utrzymania dotychczasowych relacji i poznania najnowszych trendów branży spożywczej w Polsce.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin

 

Artykuły powiązane

  • Polagra Food 2018Polagra Food 2018 Zwiastun trendów konsumenckich, kompleksowy przegląd ofert, ale też promocja polskiej gospodarki – w Poznaniu odbyły się […]
  • Polagra FoodPolagra Food Embargo, sytuacja na europejskich rynkach, a także rosnąca świadomość konsumencka sprawiają, że branża spożywcza nieustannie potrzebuje […]
  • Podsumowanie Targów WorldFood WarsawPodsumowanie Targów WorldFood Warsaw W największych w Warszawie wiosennych targach spożywczych WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 300 wystawców, z czego 40 […]
  • Wakacje na polskiej wsi reklamowaneWakacje na polskiej wsi reklamowane „Odpoczywaj na wsi” – właśnie pod takim hasłem, polska oferta turystyki wiejskiej i agroturystyki, była promowana […]
  • Debaty i panele<br> podczas Targów WorldFood 2018Debaty i panele
    podczas Targów WorldFood 2018
    Już 10 kwietnia w Warszawie, rusza piąta edycja targów żywności i napojów – WorldFood. Patronat honorowy nad […]
  • Polagra FoodPolagra Food Ponad 25 mld euro ma wynieść w tym roku wartość eksportu polskiej żywności – podkreślił minister rolnictwa i rozwoju wsi […]
  • V edycja WorldFood Warsaw za nami!V edycja WorldFood Warsaw za nami! Wokół nas wiosna, czas nowej energii, rozwoju i wzrostu – co znalazło również odbicie w kondycji i skali […]
  • Więcej na promocję produktówWięcej na promocję produktów Komisja Europejska zwiększa finansowanie promocji europejskich produktów rolnych. Zapewniła fundusze w wysokości 169 mln euro, a […]

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close