Polagra Food 2018
Zwiastun trendów konsumenckich, kompleksowy przegląd ofert, ale też promocja polskiej gospodarki – w Poznaniu odbyły się Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra Food.
Branża spożywcza od ponad 30 lat spotykała się na Międzynarodowych Targach Poznańskich jesienią. Tegoroczna edycja Polagry Food to debiut wydarzenia w sezonie wiosennym. Zmiana terminu z pewnością była sporym zaskoczeniem dla wielu przedstawicieli tego sektora, jak wspomniał Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich podczas otwarcia imprezy, targi muszą dostosować się do zmieniającej rzeczywistości biznesowej i oczekiwań branży spożywczej, stąd nowa data i formuła, w ramach której do udziału w targach zapraszani są przede wszystkim kupcy.
Polagra Food, jako targi kontrakcyjne, od lat wspierają rozwój wymiany handlowej pomiędzy Polską, a resztą świata. Ich formuła pozwala przede wszystkim pozyskać nowych, solidnych partnerów biznesowych. Sprzyjają temu również dodatkowe wydarzenia towarzyszące targom jak np. Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna organizowana przez PARP.
Zmiany zachodzące w sektorze spożywczym sprawiają, że rośnie oczekiwanie polskich producentów żywności wobec targów, jako narzędzia, które jest w stanie wspierać działania eksportowe. Z kolei dystrybutorzy żywności chcą, by wydarzenie stanowiło przede wszystkim zwiastun trendów i kompleksowy przegląd ofert. To główne aspekty skupiające uwagę organizatorów Polagra Food.
Polagra Food co roku przyciąga liczne grono zwiedzających, kusząc doskonale znanymi markami produktów spożywczych, żywnością innowacyjną pod względem składu czy smaku, a także egzotycznymi smakami z całego świata. Na tegorocznej ekspozycji prezentują się między innymi polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i produkty spożywcze eko, które mocno koncentrują swoje działania na pozyskaniu nowych odbiorców zza granicy, ale też intensywnie pracują nad ofertą dla rynku krajowego. Oprócz polskich przedsiębiorców nie brakuje również producentów żywności, m.in. z Belgii, Białorusi, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Korei, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier czy Włoszech.
Międzynarodowo jest nie tylko w gronie wystawców, ale także w grupie zwiedzających. Do udziału w targach zapraszani są bowiem, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy.
Nowością podczas tegorocznych targów była otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w jednym z pawilonów. Na scenie pojawili się branżowi eksperci, którzy poruszyli szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych.
zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim – regulamin