Polagra Food

Embargo, sytuacja na europejskich rynkach, a także rosnąca świadomość konsumencka sprawiają, że branża spożywcza nieustannie potrzebuje efektywnych działań skoncentrowanych na rozwoju struktury rynków eksportowych, a także na budowie silnych marek na rynku krajowym. Miejscem prezentacji osiągnięć branży spożywczej i rozmów o jej przyszłości, a przede wszystkim rozwoju długofalowych relacji biznesowych, od lat są Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra Food. Kolejna edycja 25-28 września.

Targi Polagra Food to dla branży spożywczej zwiastun trendów konsumenckich, kompleksowy przegląd ofert, ale też promocja polskiej gospodarki. Co roku odwiedza je kilkadziesiąt tysięcy profesjonalistów z całego świata, poszukujących nowości, inspiracji, a przede wszystkim nastawionych na zawarcie długoterminowych kontraktów. To ważne wydarzenie w rozwoju nowych perspektyw eksportowych, w którym kluczową rolę odgrywa program Hosted Buyers, dzięki któremu menedżerowie sieci handlowych oraz hurtowni, dystrybutorzy i importerzy żywności spoza Polski mogą wziąć udział w targach na bardzo preferencyjnych warunkach.

Polagra Food to doroczna prezentacja osiągnięć polskich producentów żywności, jak również przegląd propozycji z całego świata. Trzy pawilony zostaną zapełnione po brzegi produktami przygotowanymi w oparciu o potrzeby konsumentów, trendy eko, a także takimi, które powstały w zgodzie z tradycją kulinarną z różnych zakątków świata.

Najsilniej podczas targów będzie reprezentowana branża mleczarska. Oprócz znanych z półek sklepowych produktów w nowych wariantach smakowych na stoiskach wystawców pojawią się licznie nowości. Sery bez laktozy, BIO, bez GMO to trend, który będzie można dostrzec wśród prezentowanych produktów. Polscy producenci przygotowali także zaskakujące pomysły na serowe przekąski, które sprawdzą się w szkole, pracy czy podczas weekendowych wycieczek. Znacząca część ekspozycji na targach Polagra Food zostanie dedykowana branży mięsnej. Zwiedzający targi będą mogli zapoznać się z nowymi propozycjami tego sektora, w szczególności na stoisku „Mięso z Polski”.

Polscy producenci zaprezentują również produkty z grupy słodyczy i przekąsek: chrupiące snacki na bazie pieczywa żytniego czy razowego, lizaki i ciasteczka bez cukru, warzywna liofilizowane, batony z liofilizowanymi owocami, bezglutenowe muffiny, soki i lemoniady (np. o smaku imbiru i pigwowca japońskiego!). Nie lada gratką będą niewątpliwie wodorosty o smaku bekonu!

Uczestnictwo w targach Polagra Food stwarza szansę na dotarcie do naprawdę szerokiego grona potencjalnych klientów. Wśród nich znajdują się nie tylko przedstawiciele sieci handlowych, ale także właściciele hurtowni spożywczych oraz firmy zajmujące się dystrybucją żywności. Obecność reprezentantów detalu również jest zauważalna i ma ogromny atut w postaci możliwości pozyskania bezcennych informacji z rynku konsumenckiego. Na targach Polagra Food nie brakuje również przedstawicieli sektora HoReCa – restauratorów i szefów kuchni, którzy uczestniczą w odbywających się w tym samym czasie Międzynarodowych Targach Gastronomii Polagra Gastro, ale z wielkim zainteresowaniem przeglądają się nowościom producentów żywności.

Ważnym czynnikiem, które decyduje o udziale wielu firm w targach, jest możliwość poszerzenia kontaktów biznesowych na płaszczyźnie międzynarodowej.

– Rozwój możliwości eksportowych to ważny aspekt dla firm, które decydują się na udział w targach Polagra Food. Dlatego co roku konsultujemy z przedstawicielami branży spożywczej kierunki, które są dla niej perspektywiczne i to właśnie im poświęcamy uwagę przygotowując działania promocyjne targów. Nie możemy jednak zapominać o rynku rodzimym, który ewoluuje i przed którym stoją wyzwania w postaci oczekiwań konsumentów. Dlatego intensyfikujemy nasze działania mające na celu promocję polskich firm i marek na rynku krajowym – podkreśla Miłosz Jankowiak, dyrektor Projektu Polagra Food

Organizatorzy targów w swoich działaniach promocyjnych mocno podkreślają także innowacyjność oferty wystawców targów. Nowości rynkowe promowane są poprzez liczne kanały z uwzględnieniem klientów biznesowych, mediów branżowych oraz konsumentów.

Targi Polagra Food od lat stanowią wydarzenie, którego głównym atutem są szerokie możliwości nawiązania współpracy z nowymi odbiorcami. Wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu profesjonalnych zwiedzających, ogromne zaangażowanie w promocję wydarzenia oraz marek obecnych na targach, a także współpraca
ze stowarzyszeniami sprawiają, że Polagra Food jest jednym z istotnych elementów w promocji polskiej żywności nie tylko w kraju, ale i na świecie.

Oprócz udziału w poznańskich targach, uczestnicy będą mogli skorzystać ze szkoleń, między innymi o dodatkowym ryzyku prawnym dla dostawców i nabywców, w tym sieci handlowych. Ostatni czas przyniósł  bowiem znaczące zmiany w przepisach regulujących obrót produktami rolnymi i spożywczym w Polsce. 12 lipca br. weszła w życie ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej dająca Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta nowe kompetencje w zakresie dbania o uczciwe relacje handlowe między sklepami a dostawcami produktów rolno-spożywczych. Jednocześnie najprawdopodobniej już na początku 2018 roku może zacząć obowiązywać ustawa ograniczająca handel w niedzielę. Obie regulacje nakładają na osoby prowadzące działalność handlową produktami rolnymi i spożywczymi szczególne obowiązki, a za ich nieprzestrzeganie przewidują surowe kary (w przypadku przedsiębiorcy nadużywającego  przewagi kontraktowej kara może wynieść nawet do 3% rocznego obrotu). W ostatnich latach tradycyjny kanał sprzedaży, sieci i dyskonty mocno ewoluowały, zarówno na poziomie struktur, jak i formatów sklepów. Równolegle dynamicznie rozwija się handel elektroniczny. Wobec tych zmian współczesna sprzedaż stoi przed wyzwaniem dostosowania się do nowych uwarunkowań.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin