Sukces Krajowej Rady Drobiarstwa

krd2

Kampania "Europejski drób – w jakości siła", realizowana przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, została wyróżniona przez Komisję Europejską podczas INFO DAY w Brukseli, jako jeden z najlepszych projektów promujących europejską żywność.

W Brukseli odbyło się spotkanie informacyjne, dotyczące możliwości pozyskania dofinansowania z Komisji Europejskiej do programów promocji produktów rolno-spożywczych, realizowanych pod hasłem „Enjoy, it’s from Europe”.  

KRD-IG zaprezentowała efekty swoich działań promocyjnych prowadzonych poza granicami Unii Europejskiej od 2016 roku. Występując przed przedstawicielami ścisłego kierownictwa Komisji Europejskiej oraz reprezentantami organizacji branżowych i przedsiębiorców z całej Unii Europejskiej, Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG, opowiedział o dotychczasowych działaniach na rzecz promocji polskiego i europejskiego drobiu w ramach kampanii „Europejski drób – w jakości siła”, prowadzonej na rynkach Chin, Hongkongu, Wietnamu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ten trzyletni projekt jest dofinansowany w 80 procentach ze środków unijnej oraz krajowej administracji publicznej, co przekłada się na zwielokrotnienie jego wpływu na rzecz polskiego sektora drobiarskiego.

Działania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej w ostatnich latach w głównej mierze polegały na wspieraniu procesu otwierania nowych rynków na eksport polskiego i europejskiego drobiu. W najbliższych latach KRD chce równie skutecznie realizować kampanię promującą polskie drobiarstwo zagranicą.

Fundusze Unii Europejskiej, na wsparcie programów promocyjnych i informacyjnych, zwiększają się każdego roku. Jeszcze w 2017 r. budżet wynosił 142,5 mln euro, natomiast w 2020 r. ma już sięgnąć 200 mln euro.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin