Handel internetowy na topie

zdjecie (90)

Pod względem handlu online, Polska generuje już niemal 3-proc. europejskich wydatków na rynku e-commerce. W 2016 r. w sklepach internetowych zostawiliśmy w sumie 6,03 mld euro. Jak wynika z raportu „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, dynamika transakcji transgranicznych w Polsce sięga 145 proc.

Pod względem zakupów przez Internet, Polakom wciąż daleko do Hiszpanów czy Niemców. Jednak, w 2016 r.
w sklepach internetowych mieszkańcy kraju wydali w sumie 6,03 mld euro., czyli porównywalnie z ze Szwedami (5,74 mld euro) i Holendrami (8,19 mld euro). Rocznie w sklepach internetowych zostawiamy średnio 226 euro. Najwięcej wydajemy na sprzęt RTV/AGD – średnio 98 zł na pół roku. W rozliczeniu miesięcznym dominuje jednak kategoria odzież – przeznaczamy na nią średnio 83 zł. Sporo wydajemy też na zakup książek, płyt i filmów.

Polacy kupują nie tylko w polskich firmach, dokonują także zakupów w innych krajach. Osoby decydujące
się na zakupy on-line w kraju nad Wisłą, to przede wszystkim osoby młode, dobrze wykształcone, mające ponadprzeciętne dochody (powyżej 5000 zł), zamieszkujące średnie i większe miasta.

Jak wynika z danych Eurostatu – już ⅔ Europejczyków robi e-zakupy przez Internet, podczas gdy jeszcze cztery lata temu zakupy przez Internet robiło 61%. W Polsce na zakupy przez Internet decydowała się ponad połowa internautów, co stanowi pokaźną grupę ponad 16 mln konsumentów.

Maria Sikorska
zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin