Gdzie Polska smakuje

foto (12)

Polacy zakochali się w zdrowych produktach spożywczych. Od kilku lat powstają kooperatywy spożywcze, weekendowe targi śniadaniowe czy lokalne sklepy z żywnością ekologiczną. Z jednej strony bazarki przeżywają okres rozkwitu, z drugiej nierzadko jest problem z możliwością zakupu takich produktów. Stąd kampania „Polska smakuje”, która – jak się okazało – trafiła w sedno potrzeb konsumentów.

„Polska smakuje” ma za zadanie gromadzić informacje, jakich producentów żywności można znaleźć w wybranym regionie Polski. Ponieważ korzystanie z Internetu w telefonach jest powszechne, aplikacja ta ma również wersje przygotowane na smartfony z systemami operacyjnymi Android i IoS. Wraz z uruchomieniem portalu i aplikacji, ruszyła komunikacja do rolników i lokalnych przedsiębiorców, żeby zachęcić ich do zamieszczenia swoich wizytówek. Na koniec wakacji było w niej zarejestrowanych już ponad 300 producentów żywności z całej Polski, codziennie swoje profile zakładają nowi. Podsumowując kampanię do tej pory, można mówić o 10000 użytkowników, 115 tys. odsłon, a także kilku tysiącach pobrań aplikacji. Zainteresowanie jest więc spore.

Jako jeden z pierwszych zalogował się na portalu Janusz Adamczyk, producent serów z Kosowa w województwie kujawsko-pomorskim. Dzięki temu, jak stwierdził, ma większą rzesze zainteresowanych jego produktami. A ich jakość niedawno potwierdziła nagroda za jeden z serów podczas Targów Polagra Food w Poznaniu.

„Polska smakuje” to kampania, która zwraca uwagę Polaków na wysokiej jakości polskie produkty rolno-spożywcze i zachęca do ich poszukiwania. Projekt jest odpowiedzią na potrzebę polskich konsumentów, którzy kupują coraz bardziej świadomie, zwracając uwagę na jakość, walory smakowe czy tradycję wytwarzania produktów spożywczych. Doskonałej jakości mięso, drób, ryby, bogactwo przetworów mlecznych, zbożowych, owoce i warzywa pochodzące od polskich producentów, to podstawa dobrej polskiej kuchni.

Celem kampanii jest ułatwienie konsumentom dotarcia do polskich, smacznych i dobrej jakości produktów spożywczych. Idealnym rozwiązaniem okazują się zakupy ulubionych produktów czy ciekawych wyrobów regionalnej kuchni w najbliższej okolicy – na targach, bazarach, małych sklepikach czy bezpośrednio u lokalnych producentów. Kampania pomaga konsumentom odnaleźć konkretne artykuły w najbliższym sąsiedztwie oraz przybliża bogactwo kulinarne różnych regionów Polski. Ważnym jej aspektem jest edukowanie konsumentów na temat tego, jak wybierać oraz gdzie kupować produkty spożywcze, aby mieć gwarancję ich wysokiej jakości oraz pewnego pochodzenia.

Akcja to pierwsza zintegrowana kampania promocyjna wszystkich dziewięciu Funduszy Promocji, reprezentujących praktycznie każdą kategorię polskich produktów rolno-spożywczych. Fundusze po raz pierwszy połączyły swoje siły, aby wspólnie, wykorzystując nowoczesne metody promocji, dotrzeć do konsumentów i zachęcić ich do poszukiwania, kupowania i spożywania polskich produktów, które w Europie i na świecie znane są z wysokiej jakości.

Kampania jest finansowa przez dziewięć Funduszy Promocji – mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb.

Organizatorem kampanii jest Konsorcjum pod przewodnictwem Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, w skład którego wchodzi również Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych i Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polskiej.

Maria Sikorska
zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin