Sobota, 15 Grudnia 2018 roku.

Promocja polskiej żywności w Chinach

– Polska jest w stanie zaproponować chińskim partnerom produkty nowoczesne, dostosowane do chińskiego rynku, wyprodukowane zgodnie z najwyższymi standardami jakości – powiedział minister Jan Krzysztof Ardanowski otwierając 7 listopada br. stoisko sektorowe polskiej branży rolno-spożywczej na Międzynarodowej Wystawie Importowej w Szanghaju.

Stoisko zostało zorganizowane przez  Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

– Wielowiekowe tradycje, stare receptury i najnowsze technologie, w połączeniu technologiami produkcji naszych zakładów przetwórczych, które są jednymi z najnowszych w Europie, dają gwarancję wysokiej jakości i dobrego smaku – zapewnił szef polskiego resortu rolnictwa.

Minister podkreślił, że Chiny pozostają jednym z priorytetowych krajów w promocji polskiego sektora rolno-spożywczego, z uwagi na stałe zainteresowanie przedsiębiorców ekspansją na tym rynku. Dowodem na to jest tradycyjnie liczna obecność polskich wystawców podczas wydarzeń wystawienniczo targowych w tym kraju, także podczas trwającej Chińskiej Międzynarodowej Wystawy Importowej. Atrakcyjność Chin jako partnera we współpracy handlowej bierze się przede wszystkim z wielkości rynku i szybko bogacącej się klasy średniej, poszukującej nowych, wyrafinowanych produktów.

– Liczymy na to, że dzięki rozwojowi rynku konsumenckiego w Chinach będzie wzrastał popyt na europejskie produkty wysokiej jakości – dodał minister Ardanowski.

Polski minister wyraził tez nadzieję, że obecność na Chińskiej Międzynarodowej Wystawie Importowej, okrzykniętej najważniejszym tegorocznym wydarzeniem wystawienniczym w Chinach, ułatwi polskim przedsiębiorcom nawiązanie trwałych i korzystnych relacji biznesowych z partnerami chińskimi. Resort rolnictwa programowo wspiera polskich producentów w działaniach promocyjnych i dzięki wspólnym wysiłkom możemy cieszyć się z faktu, że polska żywność zdobywa uznanie coraz większej liczby odbiorców na całym świecie, a polskie firmy sektora rolno-spożywczego coraz chętniej wchodzą na zagraniczne rynki.

– Gorąco zapraszam do odwiedzania naszego stoiska, w celu lepszego poznania polskich wyrobów drobiowych, mlecznych, przetworów owocowo-warzywnych, a także szerokiej gamy napojów oraz produktów zbożowych – zachęcał minister.

Szansą na wzmocnienie naszych kontaktów handlowych jest również podpisywane dziś w obecności ministra Ardanowskiego porozumienie o współpracy pomiędzy Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa i Ogólnochińskim Stowarzyszeniem Rolnych Rynków Hurtowych.

– Dzięki tej współpracy polscy producenci będą mogli zaoferować chińskim konsumentom wiele ciekawych produktów wysokiej jakości. Obecnie naszymi głównymi hitami eksportowymi na rynek chiński są produkty drobiowe, mleczarskie i słodycze – powiedział polski minister.

Jednak zachodzące procesy – z jednej strony intensywna współpraca naszych władz w tworzeniu korzystnych warunków dla wymiany handlowej, a z drugiej – rosnące zainteresowanie chińskich konsumentów nowymi produktami wysokiej jakości pozwalają sądzić, że popyt na polskie produkty będzie wzrastał, zarówno w ujęciu ilościowym, jak również w ujęciu dywersyfikacji produktowej.

–  Liczymy na przychylność chińskiego środowiska biznesowego dla prowadzonych wspólnie z chińską administracją prac ukierunkowanych na umożliwienie eksportu kolejnych produktów – podkreślił minister Ardanowski i dodał, że sektor rolno-spożywczy stał się jednym z liderów polskiego handlu.

– Dzięki surowcom doskonałej jakości oraz jednemu z najnowocześniejszych przemysłów spożywczych w Europie polska żywność stała się pożądanym produktem na wielu rynkach zagranicznych – zaznaczył szef polskiego resortu rolnictwa.

Produkty rolno-spożywcze stanowią 13% udziału w ogólnej wartości naszego eksportu.

– Jesteśmy partnerem perspektywicznym, a współpraca z polskimi producentami jest szansą na rozwój i korzystną współpracę zarówno dla importerów, jak i  eksporterów produktów rolno-spożywczych – zwrócił uwagę minister Jan Krzysztof Ardanowski. Podkreślił też, że ten sektor gospodarki oparty jest w naszym kraju na rodzinnych gospodarstwach rolnych i posiada zrównoważony charakter. Rozwija się dynamicznie, ale jednocześnie dba o środowisko naturalne.

– W relacjach z partnerem chińskim oczekujemy przede wszystkim intensyfikacji dynamiki eksportu artykułów rolno-spożywczych do Chin oraz ułatwień w dostępie polskich produktów do chińskiego rynku.- powiedział minister Ardanowski  podczas przeprowadzonych dzis rozmów z ministrem Generalnej Administracji Celnej Ni Yuefengiem.

Podczas spotkania omówiono stan i perspektywy zakończenia procedur dostępu do chińskiego rynku polskich produktów, w tym m.in. drobiarskich i mleczarskich na cele paszowe. Dużo uwagi poświęcono także kwestii regionalizacji eksportu świń i mięsa wieprzowego ze stref wolnych od ASF oraz możliwościom współpracy eksperckiej w tej kwestii.

Chiny pozostają kluczowym partnerem gospodarczym Polski w Azji, a także krajem priorytetowym w promocji polskiego sektora rolno-spożywczego.

Wartość eksportu do Chin w 2017 r. wyniosła 101 mln EUR. Głównymi pozycjami eksportowymi były: serwatka (udział w strukturze eksportu 25,7%), mleko i śmietana, niezagęszczone (udział 11%), ekstrakt słodowy; przetwory spożywcze z mąki (głównie przetwory dla niemowląt) z udziałem 9%.

W okresie I-VIII.2018 Polska wyeksportowała do ChRL towary rolno-spożywcze o wartości 76 mln EUR, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do analogicznego okresu roku 2017. Największym zainteresowaniem chińskich partnerów cieszyły się: serwatka oraz mleko
i śmietana niezagęszczone.   

China International Import Expo w Szanghaju to największe targi, zorganizowane przez chiński rząd, dla firm zainteresowanych sprzedażą produktów i usług w Państwie Środka.

Żródło: gov.pl/rolnictwo

 

 

Artykuły powiązane

  • Strategia promocji żywnościStrategia promocji żywności "Polska smakuje" - to hasło, z którym ma kojarzyć się promocja naszej żywności na świecie podkreślał Jacek Bogucki, […]
  • Wizyta w ChinachWizyta w Chinach Sekretarz stanu Jacek Bogucki w dniach 14-18 maja 2018 r. złożył wizytę w Chińskiej Republice Ludowej. Jej celem były rozmowy z […]
  • Strategia<br> Promocji ŻywnościStrategia
    Promocji Żywności
    Polska słynie na świecie z dobrej żywności. Jest ceniona za jakość i atrakcyjną cenę.  Krajowe produkty znad Wisły podbijają co […]
  • Kolejne rynki zbytuKolejne rynki zbytu Eksport polskiej żywności w 2016 roku osiągnął rekordową wartość ponad 24 mld euro, czyli ponad 100 mld zł. Z tego 82 proc. trafia do […]
  • Rok w rolnictwieRok w rolnictwie Walka o bezpieczeństwo żywności i z ASF, anomalie pogodowe czy uwolnienie rynku cukru. Mijający rok był pełen wyzwań w rolnictwie. O […]
  • Polsko-Emirackie<br> Forum BiznesuPolsko-Emirackie
    Forum Biznesu
    – Wszyscy, którzy choć trochę znają Zjednoczone Emiraty Arabskie są pod wrażeniem ogromnych zmian, jakie się dokonały w […]
  • Piknik PDŻ<br> “Polska Smakuje”Piknik PDŻ
    “Polska Smakuje”
    „Polska Smakuje” – to hasło Pikniku Poznaj Dobrą Żywność, który odbył się 16 czerwca br. w Warszawie na […]
  • Podsumowanie Targów WorldFood WarsawPodsumowanie Targów WorldFood Warsaw W największych w Warszawie wiosennych targach spożywczych WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 300 wystawców, z czego 40 […]

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close