Polska serwatka w Chinach

ser

Już po raz trzeci rusza realizacja programu "Mleczne Skarby". Polskie produkty mleczne, takie jak serwatka, jogurty, sery żółte dojrzewające czy mleczka smakowe, będą promowane w Chinach. To kraj, który importuje najwięcej polskich produktów mleczarskich spoza Unii Europejskiej.

Wolumen chińskiego importu produktów mlecznych w całym 2017 r. zwiększył się o ok. 13 proc. wobec wzrostu o ponad 20 proc. w 2016 r., a jego wartość wzrosła w 2017 r. o 37 proc. wobec wzrostu o ok. 12 proc. w 2016 r. W ostatnich latach, eksport nabiału z Unii do Chin wzrósł o ponad 174 proc.  Wkrótce może wzrosnąć jeszcze bardziej. Program "Mleczne Skarby" to kontynuacja trzyletniego programu informacyjno-promocyjnego Trade Milk, realizowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej. Jego celem była promocja wysokiej jakości produktów mlecznych pochodzących z Unii Europejskiej, w tym z Polski w Chińskiej Republice Ludowej. Program "Mleczne Skarby" finansuje Fundusz Promocji Mleka, a realizuje Polska Izba Mleka.

Chiny to największy rynek żywności i napojów na świecie, i jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla europejskiego eksportu mleczarskiego. W 2017 r. Były także jednym z największych światowych importerów produktów mleczarskich (głównie masła i tłuszczy) oraz mleka w proszku.

Jak wynika z informacji Polskiej Izby Mleka, celem programu "Mleczne Skarby" jest wzrost akceptacji produktów polskich oraz wywołanie chęci ich zakupu, poprzez nawiązanie relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz dystrybucję informacji na temat wysokich standardów produkcji produktów mlecznych w Polsce.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin