, 21 Lipca 2019 roku.

Wszystkie smaki
i kolory papryki
z Mazowsza

Pod taką nazwą 10 lipca br. rozpoczęła się kampania organizowana przez Zrzeszenie Producentów Papryki RP. Realizacja jej była możliwa dzięki wsparciu środków finansowych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

W inauguracji  kampanii, która odbyła się w Potworowie, uczestniczył Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski.

– Bogaty świat staje się już tak wymagający i wybredny, że niedługo to, co nie spełnia najwyższych, coraz wyższych, norm jakościowych nie sprzeda się – podkreślił minister i dodał, że nie tylko nie będzie sprzedane po niższej cenie, ale w ogóle się nie sprzeda.

Minister przypomniał, że państwo nie ma możliwości bezpośredniej interwencji na rynku.

– Trwają prace związane z powstaniem Polskiej Grupy Spożywczej. Wielu przedsiębiorców, przyzwyczajonych do dominacji na rynku przetwórstwa i handlu, zgrzyta ze złości zębami na myśl, że państwo nie będzie bierne i „teoretyczne” w obronie rolników. Od strony prawnej wszystko jest gotowe, ale w kwestii kapitału założycielskiego prowadzę jeszcze  rozmowy z Premierem RP i Ministrem Finansów – poinformował szef resortu rolnictwa. Zapowiedział też dalszą walkę o wzmocnienie pozycji rolnika w łańcuchu żywnościowym.

– Koniec okradania rolników. Ja na to nie wyrażam zgody, chociaż to bardzo nie podoba się przetwórcom – podkreślił minister Ardanowski.

Minister zaapelował ponadto o przekonywanie konsumentów, i zagranicznych, i krajowych do kupowania polskiej żywności.

Organizatorzy kampanii promocyjnej poinformowali, że w Polsce produkuje się około 500 odmian papryki. Obecnie region radomski jest największym zagłębiem uprawy papryki, bakłażana, cukinii w Polsce i w naszej części Europy. Ponadto produkuje się tu  znaczące ilości fasoli szparagowej, kapusty pekińskiej, kalarepy. 

Przybliżona wielkość zbioru papryki w klasie I  waha się w granicach 100 tysięcy ton rocznie. Produkowana jest ona w około 3500 gospodarstw, w ponad 60 000 tuneli foliowych na obszarze około 1500 ha. Mocną stroną regionu jest ponad 30-letnia tradycja produkcji papryki oraz doświadczenie producentów.

Papryka, bakłażan, cukinia – produkowane na południu Mazowsza – sprzedawane są nie tylko w kraju, lecz są także eksportowane. Trafiają praktycznie do wszystkich krajów Europy. Embargo rosyjskie pozwoliło przebudować  kanały dystrybucji i większość produkcji trafia na zachód i północ Europy.

Celem realizowanej obecnie kampanii jest wzrost świadomości konsumentów, budowanie konsumenckiego patriotyzmu oraz zwiększenie rozpoznawalności produktów z południa Mazowsza. Jej hasłem przewodnim, które przyświeca kampanii jest przekaz: „Kupując warzywa i owoce wybieraj te najlepsze dla swojej rodziny. Wspieraj polskich rolników i producentów”.

– Wszystkie organizacje rolnicze, chcące zaangażować się w promocję, mające pomysł, jak docierać do konsumentów i przekonywać ich do najlepszej polskiej żywności, będą wspierane przez Ministerstwo Rolnictwa – podkreślił Minister Ardanowski.

Źródło: MRiRW

 

Artykuły powiązane

  • Podsumowanie Targów WorldFood WarsawPodsumowanie Targów WorldFood Warsaw W największych w Warszawie wiosennych targach spożywczych WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 300 wystawców, z czego 40 […]
  • Polska<br> ogrodnictwem stoiPolska
    ogrodnictwem stoi
    Jaki jest najczęściej uprawiany owoc w Unii Europejskiej? Jabłko! A co czwarte zrywane z drzewa, rośnie właśnie nad Wisłą. Polska jest […]
  • Pomidorowe wyzwaniePomidorowe wyzwanie Włochy, Hiszpania i Portugalia są pomidorowymi potentatami, ale wśród tego grona całkiem dobrze ma się Polska – zajmuje […]
  • Piknik PDŻ<br> “Polska Smakuje”Piknik PDŻ
    “Polska Smakuje”
    „Polska Smakuje” – to hasło Pikniku Poznaj Dobrą Żywność, który odbył się 16 czerwca br. w Warszawie na […]
  • Nowe przepisy<br> dot. produktów ekologicznychNowe przepisy
    dot. produktów ekologicznych
    Po trzech latach negocjacji, przedstawiciele państw unijnych przyjęli już ostatecznie przepisy dotyczące produkcji i sprzedaży […]
  • Polska <br> ziemniakiem stoiPolska
    ziemniakiem stoi
    Okraszone skwarkami, z domieszką pietruszki czy z sosem. Dawniej żaden Polak nie wyobrażał sobie obiadu bez […]
  • Kontrole<br> na rynku warzywKontrole
    na rynku warzyw
    Trwają prace nad poprawą sytuacji na rynku warzyw. Zintensyfikowane zostały działania kontrolne przez Inspekcję Jakości Handlowej […]
  • Brazylijski siatkarz promuje polskie produktyBrazylijski siatkarz promuje polskie produkty Co ma wspólnego brazylijska piłka siatkowa z krajowymi produktami? Od niedawna wiele. Giba, legendarny brazylijski […]

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close