Vlogerzy kontra zdrowa żywność

picture (5)

Gwiazdy mediów społecznościowych mogą sprawiać, że dzieci będą jadły więcej niezdrowych produktów – wynika z badania przeprowadzonego na Uniwersytecie w Liverpoolu, o którym poinformowało BBC.

Naukowcy badali reakcję dzieci na treści w Internecie. Wykorzystano dwoje vlogerów: na Instagramie śledzi ich odpowiednio 11 mln i 4,6 mln internautów. Badacze podzieli 176 dzieci na trzy grupy, którym pokazywano gwiazdy Internetu promujące przekąski niezdrowe, zdrowsze jedzenie oraz produkty niespożywcze. Następnie, zaoferowano dzieciom zdrowe i niezdrowe przegryzki. Dzieci, które widziały, jak gwiazdy jedzą niezdrowe produkty, zjadały średnio 448 kalorii, podczas gdy inne – 357.

Analiza, zaprezentowana na Europejskim Kongresie Otyłości w Wiedniu, wykazała, że dzieci, które oglądały znanych vlogerów – osoby prowadzące w Internecie blogi w formie nagrań wideo, jedzących słodkie i tłuste przekąski, zjadały o 26 proc. kalorii więcej niż dzieci, które tych treści nie widziały.

Naukowcy apelują o większą kontrolę nad dziećmi w Internecie, w szczególności w mediach społecznościowych, gdzie nie jest łatwo odróżnić reklamę od autentycznych treści. Teraz grupa naukowców z Liverpoolu planuje zbadać skalę świadomości dzieci na temat tego, że wielu vlogerów jest opłacanych za promowanie konkretnych produktów.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin