Piątek, 22 Marca 2019 roku.

Postawmy na jakość

Jesienią i zimą wzrasta zapotrzebowanie na mięso i jego przetwory. Polski przemysł mięsny jest coraz szerzej doceniany w Europie i na świecie, ale branża mięsna jest niejednorodna – z jednej strony święci sukcesy i wciąż rośnie, z drugiej zaś napotyka na wiele przeszkód i zagrożeń. Organizatorzy Targów WorldFood, zapraszają producentów, eksporterów, dystrybutorów mięsa wieprzowego, drobiowego i wołowego do aktywnego udziału w imprezie.

Mięso jest naturalnym elementem składowym zbilansowanej diety. To, co jemy wpływa na naszą kondycję fizyczną i na nasze zdrowie. Niezaprzeczalna jest też zależność między tym, co jemy, a naszym wyglądem. Nie chodzi tu tylko o idealną sylwetkę, ale także o zdrowe lśniące włosy, świeżą cerę i mocne paznokcie. Mięso jest dobrym źródłem wysokowartościowego białka, a także żelaza, cynku oraz witamin z grupy B, przede wszystkim witaminy B1, B2, niacyny (wit. PP), witaminy B12.

Przy niedoborach żelaza, komórki organizmu są niedotlenione i przez to odczuwamy zmęczenie i senność. Głównym źródłem żelaza w diecie powinny być produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak mięso i podroby. Jeśli organizm jest już osłabiony, wówczas wzrasta zapotrzebowanie na cynk. Jego niedobory powodują uczucie zmęczenia, braku apetytu i często apatię. Cynk znajdziemy, na przykład, w chudym mięsie.

Latem jemy mięso z grilla, owoce morza, dużo warzyw i owoców sezonowych. Natomiast, gdy temperatura spada, wzrasta nasze zapotrzebowanie na mięso. Wrzesień i październik to czas, w którym rośnie spożycie mięsa i dziczyzny , które osiąga swoje apogeum przed okresem świąteczno-noworocznym. Mięso i jego produkty są źródłem białka o dużej wartości odżywczej. Białko jest konieczne do budowy nowych komórek i odnowy zużytych. Porcja 100 g chudego mięsa dostarcza ok. 20g białka, czyli pokrywa 28%-36% dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Zwłaszcza w zimie trudno o lepsze źródło tej substancji, a bogactwo rodzajów mięsa to mnogość pomysłów na dania dla każdego.

Dobrze radzi sobie przemysł drobiarski – Polska jest pierwszym producentem tego mięsa w UE i czwartym eksporterem na świecie (po Brazylii, USA i Holandii). Podczas, gdy polski rynek drobiowy dynamicznie się rozwija, sytuacja na rynku produkcji mięsa wieprzowego nie jest zadowalająca (raport EY).

Pozytywnym sygnałem, zwłaszcza dla małych i średnich zakładów mięsnych jest fakt, że polscy konsumenci chętniej kupują mięso i wędliny w specjalistycznych sklepach mięsnych. Utrzymanie tego trendu powinno być priorytetem dla polskich zakładów mięsnych. 

Dobrym rozwiązaniem dla polskich zakładów mięsnych może być specjalizacja w produkcji wysokiej jakości mięsa i jego przetworów, umocnienie pozycji na rynku polskim poprzez tradycyjne formy sprzedaży oraz eksport rodzimych produktów. Promocja na rynkach europejskich i światowych tychże produktów jest wyzwaniem dla całej polskiej branży mięsnej ale pojedyncze firmy nie są w stanie tego zrobić, gdyż potrzebne jest działanie grupowe i znaczne środki. Dzisiaj polskie mięso jest konkurencyjne przede wszystkim ze względu na cenę wynikającą z niskich kosztów pracy na tle krajów europejskich i oczywiście jakość. Jednak rynek zmienia się, koszty pracy będą szybować do góry, może się okazać, że konkurowanie ceną przestanie być możliwe. Dlatego należy postawić na jakość i inwestować w markę polskiego mięsa, zwłaszcza promować je podczas dużych wydarzeń targowych, wystawowych w Polsce i na Świecie – podkreśla Prezes UPEMI, Wiesław Rożański (twórca systemu jakości QAFP).  

W stolicy, na wiosnę odbędą się targi WorldFood, najbardziej dynamicznie rozwijające się wydarzenie biznesowe dedykowane całej branży spożywczej. Organizatorzy chcą,  wspólnie z branżą mięsną,  stworzyć specjalną strefę produktów, które podbijają rynek krajowy i rynki zagraniczne pod wspólnym logo JAKOŚĆ. Patronat nad tą edycją objęły największe Organizacje Branżowe sektora mięsnego.

W marcowych targach weźmie udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Belgię, Niemcy, Węgry, Indie, Indonezję, Sri Lankę, Turcję, Polskę, Rumunię, Białoruś, Litwę, Hiszpanię, Grecję, Wielką Brytanię czy Włochy. WorldFood  oferuje darmową usługę matchmakeing’u, umożliwiając Wystawcom i Zwiedzającym zaaranżowanie spotkań przed rozpoczęciem targów – zachęca Agnieszka Szpaderska Manager Targów.

zywnosc.com.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin

 

Artykuły powiązane

  • Sial China 2018Sial China 2018 16 maja rozpoczną się w Szanghaju targi SIAL China 2018. Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza zorganizuje tam ponad 70-metrowe […]
  • Piknik PDŻ<br> “Polska Smakuje”Piknik PDŻ
    “Polska Smakuje”
    „Polska Smakuje” – to hasło Pikniku Poznaj Dobrą Żywność, który odbył się 16 czerwca br. w Warszawie na […]
  • Polagra FoodPolagra Food Ponad 25 mld euro ma wynieść w tym roku wartość eksportu polskiej żywności – podkreślił minister rolnictwa i rozwoju wsi […]
  • Polagra FoodPolagra Food Embargo, sytuacja na europejskich rynkach, a także rosnąca świadomość konsumencka sprawiają, że branża spożywcza nieustannie potrzebuje […]
  • Podsumowanie Targów WorldFood WarsawPodsumowanie Targów WorldFood Warsaw W największych w Warszawie wiosennych targach spożywczych WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 300 wystawców, z czego 40 […]
  • Drobiarze alarmująDrobiarze alarmują Dobiegają końca negocjacje Komisji Europejskiej z Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem, dotyczące umowy o wolnym handlu. Jednym […]
  • Skrzydełko<br> czy nóżka?Skrzydełko
    czy nóżka?
    Miłośnicy drobiu mogą zacierać ręce. Według najnowszej prognozy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w pierwszym […]
  • Kongres 590 zbliża<br> się wielkimi krokamiKongres 590 zbliża
    się wielkimi krokami
    W dniach 16-17 listopada w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Jasionce koło Rzeszowa, odbędzie się najważniejsze polskie wydarzenie […]

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close