Opakowaniowa rewolucja?
Ishida Co, japońska firma zajmująca się opracowywaniem metod pakowania i ważenia mięsa, zapowiedziała rozpoczęcie prac nad nowym rodzajem opakowania, które wyłączyłoby z użycia obecnie stosowane kody kreskowe.
Potrzebne informacje, takie, jak chociażby cena produktu, znajdowałyby się w samym opakowaniu. Do ich odczytania wystarczyłoby zbliżenie dowolnego fragmentu opakowania do czytnika. Według twórców ma się to przełożyć się na estetyczniejszy wygląd opakowań, jak również umożliwi lepszy podgląd znajdujących się w nich produktów.
Firma liczy na spore zainteresowanie nowymi opakowaniami w rodzimej Japonii. Bezrobocie wynosi tam 2,8% (dane z lutego 2017 roku), przez co brakuje osób do podjęcia pracy w charakterze sprzedawcy. Nowe opakowanie miałoby ułatwić samodzielne skanowanie produktów przy punkcie płatniczym przez samych klientów. Niewykluczone, że nowym rodzajem opakowań zainteresują się firmy z innych krajów. Jest to możliwe biorąc pod uwagę wszechobecny niż demograficzny i postępującą modę na automatyzację kolejnych aspektów życia codziennego.
Źródło: Globalmeatnews