Czwartek, 23 Stycznia 2020 roku.

Nowa kadencja Komisji Zarządzających Funduszy Promocji

31 maja br. w ministerstwie rolnictwa sekretarz stanu Jacek Bogucki wręczył powołania na nową kadencję członkom Komisji Zarządzających. W tym dniu odbyło się także pierwsze posiedzenie nowo powołanych komisji zarządzających poszczególnych funduszy.

Kluczową zmianą w znowelizowanej ustawie jest zmiana składu komisji zarządzających zapewniająca przedstawicielom producentów produktów rolno-spożywczych większą reprezentację. Zmiana ta ma na celu umożliwienie przedstawicielom środowiska, z którego wpłaty na fundusze promocji pochodzą, większy wpływ na sposób wydatkowania środków tych funduszy.

Zgodnie z nowelizacją w skład nowych komisji wchodzi 5. przedstawicieli producentów, 3. przedstawicieli przetwórców oraz 1 przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych.

                                                  Członkowie Funduszu Promocji Mięsa Wołowego

Z 60 uprawnionych i ogólnokrajowych organizacji do wszystkich funduszy łącznie zostało zgłoszonych ponad 150 kandydatów spełniających wymogi formalne.

– Potrzebna jest jednak większa efektywność ich wykorzystania – podkreślił sekretarz stanu dodając, że wiele jest jeszcze do zrobienia chociażby w zakresie reakcji na występujący na niektórych rynkach „czarny PR”.

Jacek Bogucki skierował również uwagę na działania na rynku krajowym.

– Konsument musi mieć pewność po jaki sięga produkt. Przyjęliśmy już regulacje prawne dotyczące zasad oznakowania, ale jeszcze musimy położyć większy nacisk na rzetelne informowanie o konkretnym wyrobie – podkreślił sekretarz stanu.

Łukasz Hołubowski, Prezes Agencji Rynku Rolnego, która administruje funduszami promocji, zaznaczył,
że agencja stawia na ścisłą współpracę z Komisjami Zarządzającymi.

                                               Członkowie Funduszu Promocji Owoców i Warzyw

– Zależy nam na bardzo dobrej współpracy z funduszami promocji tak, aby strategie promocji opracowane przez resort rolnictwa i poszczególne branże wspólnie się uzupełniały – podkreślił prezes ARR.

Na mocy ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych powołanych jest 9 odrębnych funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mię­sa owczego, ziarna zbóż
i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb. 

Wspieranie i promowanie spożycia polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach krajowych, jak również zagranicznych, to główny cel funduszy.

© Materiał chroniony prawem autorskim –  regulamin
Zdjęcia: MRiRW

Artykuły powiązane

Ta strona używa plików cookies polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close